A PractiKid képességmérése nem egy újabb “ettől lesz zseni a gyermekem” megoldás!
A gyerekek nem versenyautók, nem a teljesítményük állandó növelése a feladat.
Sokkal inkább célunk boldogulásuk esélyeinek megteremtése.
Mind az iskolában, mind később a ‘nagybetűs’ életben!
Kattintson és vegye fel velünk a kapcsolatot!
100%-ban hazai fejlesztésű képességmérési módszertan!
Egy franchise hálózatnak sem vagyunk a tagjai, nem egy külföldi elvárásrendszert igyekszünk ráerőltetni a fiatal generációra. Fogtuk a Magyarországon egységesített iskolaérettségi követelményeket (Woodcock–Johnson Kognitív Képességvizsgáló eljárás) és az egyes képességekhez köthető teszteket játszhatóvá tettük a gyermekek számára. Játékosítottuk, ha úgy tetszik!
Múltszázadi képességmérési gyakorlatok helyett:
- Gyermekbarát formavilág, hasznos kiegészítőkkel
A PractiKid meghaladta a szokásos papíralapú teszteket. A gyermekek számára is izgalmas eszközzel már élmény a képességmérés. Nem elégedtünk meg ugyanakkor a kizárólag online, érintőképernyőn végezhető teszteléssel. A saját fejlesztésű eszközön megtalálható (több féle eszköz) : gomb, forgó, kapcsoló, joystick, de még nyomásérzékeny ceruza is, hogy a helyes fogás mellett a szem-kéz kooridnációt és a finommotorikát is vizsgálhassuk. Egy gyermeknél ez lényegi szempont: minél megragadhatóbb, tapinthatóbb a tapasztalás, annál inkább képes elmerülni a használatában. - Interaktív mese, játékos tesztfeladatokkal
Mesés, erdei kalandjáték, öt választható figurával. A mese a gyermekek érzelmi, értelmi és erkölcsi fejlődésének és fejlesztésének legfőbb segítője. A játékos alapokon nyugvó, erdei történetszálon futó mese során a kitöltő gyerekek egy választott főhőssel végezhetik el a gyakorlatokat. A választott digitális karakter segítségével interaktívan oldhatnak meg apró feladatokat, segítve ezzel a mesében bemutatott erdőlakókat. A gyermekek számára még ilyen karaktereken keresztül a legkönnyebb bemutatni bizonyos helyzeteket és a megoldásokat. Az interaktív kialakítás és a mesés környezet segíti a gyermekek teljes bevonódását.
A gyerekek számára a képességmérés így lényegében puszta játék! - Csalódásmentes tesztelés
A mese során kizárólag ösztönző üzenetekkel találkozhat minden kitöltő. Nincs minősítés, se kudarcélmény, kizárólag pozitív visszajelzés és biztatás. Ha egy nehezebb feladatnál esetleg elakadást észlel a rendszer, még azelőtt továbbugrik, hogy a gyermeknek elmenne a kedve a teszt folytatásától. - Digitalizált, eszközös képességmérés
A PractiKid képességmérése teljes mértékben digitalizált. Kihasználjuk a technológia nyújtotta előnyöket: a mérőeszközön lévő érzékelők, szenzorok, színes gombok és kapcsolók mind a tanulási képességek pontosabb méréséért felelnek. Megérzések helyett adatokra hagyatkozunk!
Az iskolakezdés mindenki számára meghatározó élmény. A gyermekek első iskolai éveik során sajátítják el a másokkal való együttműködés alapjait. Ekkor kezdik meg magukban formálni azt a képet, amit képességeikről, illetve tanulmányaikról gondolnak.
Ezért elengedhetetlen egy módszertan, amely képes a szükséges képességek pontos mérésére!
Kattintson és vegye fel velünk a kapcsolatot!
Milyen képességek játszanak szerepet a sikeres iskolakezdésben?
A gyerekek egy 3 lépcsős folyamatban jutnak el a frissen tanultak, tapasztaltak megértéséhez és önálló alkalmazásához.
- Érzékelés
A látottak és hallottak észlelése, majd az észlelt újdonságok belső képként történő megjelenítése. - Feldolgozás
A már rendelkezésre álló és az észlelés során befogadott új információk összevetése, összegzése és memorizálása. - Alkalmazás
A memorizált információk kreatív alkalmazása bizonyos problémák hatékony megoldására.
A hatékony működéséről az alábbi képességek megléte adhat pontos visszajelzést:
- Memória
Az észlelt információk megjegyzése rövid- vagy hosszú távon. - Ismeretek
Elemi, mennyiségi, öltözködési, időjárási ismeretek, testséma és alapérzelmek felismerése. - Vizuális feldolgozás
Vizuális észlelés, vizuális letapogatás és vizualizáció vagyis az alakzatok, képi mintázatok felismerésével és a figyelemmel kapcsolatos képességek. - Auditív feldolgozás
Hangtani tudatosság, hangleválasztás, fonématudatosság vagyis a hallott szöveg megértése mellett játék a szavakban szereplő hangokkal. Ezen képességek megléte teszi lehetővé a folyékony olvasás és írás elsajátítását. - Figyelem
A koncentrált figyelem tartós fenntartásának képessége, monotóniatűrés. - Gondolkodás
Logikus gondolkodás, rész-egész viszony, időbeliség meghatározása, hogy lássuk miképp képes folyamatokat kialakítani, az egymást követő események függvényében. - Finommotorika
Kézügyesség, szem-kéz koordináció, helyes ceruzafogás.
A szükséges képességek megléte ad biztos alapot az óvoda-iskola átmenet során, míg az esetleges hiányuk nagyban hozzájárulhat a későbbi tanulmányi nehézségek kialakulásához.
Mire megy ki a játék?
A képességmérés eredményei:
A PractiKid a mese előrehaladtával a gyermek teljesítményét és állapotát monitorozva zavartalanul gyűjt be a tanulási képességekre vonatkozóan adatokat.
A vizsgált értékeket a rendszer a mérések befejeztével objektíven kiértékeli, majd értelmezhető formában összegzi.
Az eljárás végén keletkező, az eredményeket bemutató értékelőlapok gyorsan áttekinthető módon adnak a szülő és az óvodapedagógus számára is egyértelmű képet a gyermek képesség- és személyiség struktúráiról.
Az eredmények értelmezésével természetesen nem hagyjuk magára a szülőt. A kapott értékekről (közvetlen a mérést követően) szakértő kollégánkkal konzultálhat.
A hiányzó, gyengén teljesítő képességek statisztikai és szöveges összegzése további biztos támpontokat adhat a fejlesztőpedagógiai segítség felkutatása során.
Nem csak minősít, segít!
Csak akkor nyújthatunk hatékony segítséget, ha egyértelműen és érthetően fogalmazunk. A mérési eredményeket összegző Eredménylap mind a szülők, mind a pedagógusok számára azonnal átlátható képet ad a rejtett tehetségekről és fejlesztendő képességekről egyaránt.
Kattintson és vegye fel velünk a kapcsolatot!